vrijdag 20 februari 2009

info voedsel

En toen was er ding 4; zelfs in mijn vakantie enthousiast mee aan de slag geweest! Ja ja wat een ijver niet? Via de reader van google ben ik inmiddels geabonneerd op verschillende sites. Wat een heerlijkheid! Alleen kostte het me moeite om op de site waar ik geïnteresseerd in ben momenteel zo'n rss icoontje te vinden. Het stond er in de meeste gevallen dan ook niet op helaas... Moet ik abonneren op zo'n digitale nieuwsbrief; ouderwets zeg ;-) Phoe; ik voel me vreselijk bij op deze manier.

Ook op ontdekdebieb.nl is het rss onvindbaar en non-existing. Waarom? Waarom hebben we als FBN niet verschillende feeds op verschillende voor onze klanten interessante sites? Waarom bieden we hen niet al het laatste nieuws op het gebied van boeken, schrijvers, uitgevers, ontwikkelingen in bibliothekenland? Voor nieuws over alles wat te maken heeft met lezen en boeken, nieuwe digitale ontwikkelingen en wat dat voor mensen kan betekenen, ga je naar ontdekdebieb.nl....

Dan is het nu tijd om mijn profiel bij te werken; een jaartje erbij! Zoals onze oudste heel blij riep ben ik nu op de helft van 70 ! ;-)

Wil ook nog uitvogelen hoe ik 1 bepaald youtube filmpje aan mijn blog kan koppelen ipv een hele trits op basis van een trefwoord. Iemand die me dat heul makkelijk kan uitleggen?

2 opmerkingen:

  1. Hoi Cindy, ik zal zo even een bericht op de 23 dingen site zetten waarbij je pagina's kunt volgen die (nog) geen RSS feeds hebben. En wat je tip betreft over RSS feeds op de ontdekdebieb site....die onthouden we natuurlijk. Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Cindy,

    Hetzelfde probleem kwam ik tegen toen ik hiermee begon. Je wilt enthousiast beginnen allerlei feeds op te zoeken en dan is er niks!

    Veel van het type sites dat je zoekt, zullen (nog) geen rss hebben. Tenzij er weblogs over bestaan...
    In Google kan je dat misschien opzoeken met de termen weblog + het onderwerp.

    Verder is het goed om dan je eigen feeds te maken m.b.v Google Blogsearch (zie in Ding 5).

    Groeten,
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen